Ohm Trail – België’s zwaarste


Gisteren nog eens tijd genomen om een Trail wedstrijd te gaan lopen. Het werd een sportief weekend in volle natuur. Zaterdag coachten Katrien en ik een klant van Trailrunning Managers op de terril van C-Mine in Genk. Een pittige opwarmer voor het echte werk op zondag. De Ohm Trail in Aywaille heeft zichzelf met zijn 50km en 2440 positieve hoogtemeters tot België’s zwaarste uitgeroepen. Of dat zo is weet ik niet, maar dat het er prachtig is staat buiten discussie! 

Katrien stond aan de start met collega/vriendin Kelly, die haar debuut in traillopen maakte op de 24km. Ikzelf vertrok anderhalf uur eerder met zo’n 140 die hards voor de volle 50. Het ging super. Tot km 15 liep ik rond de 10de positie. Maar bij een lange klim voelde ik me plots heel eenzaam. Geen andere lopers te zien. Het duurde even voor mijn frank viel, maar bij een splitsing was ik verkeerd gelopen. Ik zat op het parcours van de 20km en verloor een halfuur om op mijn stappen terug te keren. Stom, maar niet getreurd. Ik was daar om te genieten en liep en klom de overige 35km ontspannen uit. De natuur was adembenemend. Mooie vergezichten, bossen in bloei, rivierkloven, weides vol bloemen en ideaal loopweer! Ik finishte na 6u en 34 min als 43ste. Zeer tevreden en tijd voor een lekkere Chouffe (of twee:-)) Santé!

Een gedachte over “Ohm Trail – België’s zwaarste

Geef een reactie

